Sunday, October 16, 2011

Siapa aku?

hurm...
persoalan yg seringkali bermain di benak fikiranku...
siapa aku?
dan aku juga dpt merasa...ramai lagi sdg memikirkan persoalan yg sama...

siapa aku?
hatta sekalipun aku tak bisa pernah menjawab persoalan ini..
tp entah knp..sjak kbelakangan ni...aku kerap memikirkan persoalan ni...
byk lg persoalan lain yg mengganggu fikiranku..tp entah kenapa persoalan menjadi satu fokus..
untuk ku terus berfikir mengenainya...

mgkn kerana nilai persahabatan yg aku alami sekarang dah mulai luntur satu persatu...
atau mgkn kerana byk dosa yg aku lakukan kpd org disekitarku

argh!!!
aku rimas dgn persoalan ni!!
kalau boleh...mahu shj aku berlari dan menempuh pagar persoalan ini...smpai roboh dan jatuh semuanya...
tp..
aku tahu itu hanyalah angan mat jenin semata2...

sudah hampir berbulan2 ak dipagari soalan ni...
namun masih...tdak kutemui jawapan sebalik pertanyaan yg aku sendiri timbulkan...

mana pergi sahabat yg dulu tegar mengalirkan airmata tatkala mereka sedih?
mana pergi sahabat yg dulu selalu disampingku tatkala aku ketawa dan gembira?

bila mana aku menangis...aku sentiasa sendiri...melalui linangan airmata
hanya ditemani angin malam..
kicauan unggas di langit biru..
di bawah dua sumber agung-matahari dan purnama

aku akui lelah...menjadi tiang untuk mereka bersandar...
ketika mereka menangis dan derita...
dan pabila mereka dapat tertawa semula...mereka bangkit dan pergi meninggalkanku..

aku tahu..
saat ku tulis luahan ini..tak ramai malahan mgkn tidak ada yg bisa mengingatiku kecuali ibu dan ayah ku...
dan saat ini..aku juga yakin...tak ramai akan membaca apa yg ku nukilkan ni..
bg yg membaca...

mungkin mereka hanya bosan dan tak tahu ap yg mahu dibuat..
aku tahu semua itu...

dan mungkin juga...
mereka mengenali aku lebih dari aku kenal diri aku sendiri...

sungguh...aku bukan pelukis handalan...
yg bisa melakarkan segenap keindahan di atas kanvas putih...
dan aku juga bukan penulis..yg bisa menawan hati setiap yg membaca...
yang ku punya hanyalah secebis hati dan perasaan...

YANG BISA KU LUAHKAN..SEKADAR BERSAHAJA...

No comments:

Post a Comment